Uw inkomensgegevens zijn vanaf nu makkelijker te regelen
Samen met de overheid willen Woonnet Haaglanden en de corporatie die de woning adverteert het makkelijker, veiliger en sneller maken voor u om uw inkomensgegevens te delen. Ook willen we de kans op vergissingen met het verhuren van woningen zo klein mogelijk maken. Het delen van de inkomensgegevens via MijnOverheid helpt daarbij. U kunt nu via DigiD (MijnOverheid) uw inkomensgegevens van de afgelopen 2 jaar delen.
Het is eenvoudiger, veiliger en sneller om uw inkomensgegevens via MijnOverheid aan te leveren dan door het opvragen van een inkomensverklaring bij de Belastingdienst en deze dan zelf aan te leveren. Dit verkleint de kans op fouten en vergissingen. De manier waarop u uw inkomen aanlevert, heeft geen invloed op de kans die u op de woning maakt.
Wat betekent dit voor mij en hoe deel ik mijn inkomen?
Als u uw inkomen en/of inkomensverklaring had doorgegeven, vind u deze nog steeds terug in uw inschrijving. Als u bent ingelogd op Woonnet Haaglanden, klikt u op het tegeltje ‘Mijn Inkomen’. Vervolgens komt u terecht op de pagina ‘Mijn inkomen’ waar u het inkomen kunt toevoegen. Nadat u daar uw gegevens hebt aangevuld (voornamen) en eventueel die van meeverhuizers, kunt u uw inkomen ophalen. U gaat dan naar Gegevens delen op MijnOverheid.
Ik had een inkomen doorgegeven, maar dit staat er niet meer. Wat nu?
Woonnet Haaglanden bewaart uw gegevens niet langer dan nodig. Waarschijnlijk zijn uw inkomensgegevens verwijderd omdat deze oud zijn. Wanneer u weer op woningen wilt reageren, moet u opnieuw uw inkomen en een inkomensverklaring aan uw inschrijving toevoegen. Als u voorlopig niet op woningen wilt reageren, hoeft u niks te doen. Uw inkomen en de inkomensverklaring kunt u op een later moment altijd toevoegen aan uw inschrijving.
Mijn Inkomen
Alle inkomensgegevens op één plek
Om u nog beter van dienst te kunnen zijn hebben wij vanaf nu alle inkomensgegevens ondergebracht op één plek.
Instructievideo
Begin hier en bekijk hier onze korte instructievideo van het nieuwe onderdeel 'Mijn Inkomen'. In de instructievideo leggen wij uit hoe u uw inkomen kunt delen via MijnOverheid en waar u de inkomensgegevens kunt toevoegen aan de inschrijving.
Vragen?
Ons team staan u graag te woord op telefoonnummer 088 - 488 7000 of stuur ons een bericht via het contactformulier.
Tekstuele instructies
Klik om de instructies met afbeeldingen te downloaden in pdf formaat.
Reageren met de inkomensverklaring
Ik heb een actueel inkomen ingevoerd, maar wil toch reageren met het inkomen op de inkomensverklaring
- Log in, en navigeer naar de pagina 'Mijn Woonnet'
- Scroll vervolgens naar beneden en u vindt het tegeltje 'Mijn Inkomen'
- Klik op op de link “bekijk/wijzig”. Er klapt een item open.
- Er verschijnen twee buttons. Klik op de button “verwijderen”.
- Er verschijnt een pop-up om de verwijdering te bevestigen. Klik op “JA”.
- Het actueel inkomen is nu verwijderd. Uw reageert nu met het inkomen op de inkomensverklaring
Reageren met actueel inkomen
Als u het inkomen op de inkomensverklaring nog niet hebt toegevoegd, dan zult u dat eerst moeten doen.
Heeft u die al wel toegevoegd, volg dan de volgende stappen:
- Log in, en navigeer naar de pagina 'Mijn Woonnet'
- Scroll vervolgens naar beneden en u vindt het tegeltje 'Mijn Inkomen'
- Klik op “bekijk/wijzig”.Er klapt een item open.
- Er verschijnen twee buttons. Klik op “bewerken”.
- Bevestig de gegevens. Dit doet u door te klikken op “Gegevens opslaan”
- Er verschijnt een pop-up dat uw gegevens zijn ontvangen. Klik op “OK”
- In het volgende scherm klikt u op “mijn inkomen wijkt dit jaar sterk af”
- U komt op het scherm waar u uw actueel inkomen kunt invullen
- Klik na het invullen van de gevraagde velden op 'Opslaan'
Vragen?
Heeft u vragen over 'Mijn Inkomen'? Wij staan u graag te woord, zowel telefonisch als via het contactformulier. Wij zijn telefonisch bereikbaar op het telefoonnummer 088 488 7000 op maandag t/m donderdag van 09:00 - 16:30 en op vrijdag van 09:00 - 13:00.