Documenten uploaden bij uw inschrijving!

Documenten uploaden bij uw inschrijving!

21-06-2018

Om voor een woning in aanmerking te komen, gelden voorwaarden. Dat kunnen voorwaarden zijn over uw inkomen, uw leeftijd of het aantal bewoners. Voordat we een woning definitief aan u aanbieden, controleren we of u aan de voorwaarden voldoet.

Daarvoor hebben we de juiste informatie nodig. Bij uw inschrijving vragen wij om documenten op uw eigen pagina in Woonnet-Haaglanden op te slaan (uploaden). Als u inlogt ziet u onder Mijn Woonnet het kopje Mijn Documenten. Hier kunt u uw documenten toevoegen.

Verplicht inkomensformulier

Bij de toewijzing van een woning controleert de corporatie uw inkomen. Dat is nodig omdat het wettelijk vereist is dat de woning bij uw (gezamenlijke) inkomen past. Bij de controle moet u daarom bewijzen inleveren dat uw opgegeven inkomen klopt. Het is nu nog niet verplicht om uw inkomensdocumenten toe te voegen. Wij willen iedereen de tijd geven om het juiste document op te vragen en toe te voegen.

Maar per 1 september is het verplicht om uw inkomensformulier op te slaan, als u wilt reageren op het woningaanbod. Maak daarom nu uw gegevens compleet! Upload een definitieve aanslag inkomensbelasting of een IBRI formulier (inkomensverklaring). Bent u niet in het bezit van een inkomensverklaring? Dan kunt u deze opvragen via de belastingdienst. Dit kan via www.mijnoverheid.nl of u kunt dit ook telefonisch doen via de Belastingdinest, 0800 0543 (gratis). Houdt uw BSN nummer bij de hand.

De inkomensverklaring mag niet ouder zijn dan 1 jaar.

Overige inkomensformulieren

Heeft u een inkomen dat afwijkt van het inkomen van de inkomensverklaring? Dan mag u ook een actueel inkomen opgeven. U  kunt hier uw meest recente loonstroken van de afgelopen drie maanden of andere documenten waaruit actueel inkomen blijkt, uploaden

Uittreksel BRP (Basis Registratie Personen)

Upload hier uw document waaruit uw adreshistorie én gezinssamenstelling blijkt. Een uittreksel BRP kunt u aanvragen bij uw Gemeente. Een uittreksel BRP mag niet ouder zijn dan 3 maanden. 

Verhuurdersverklaring 

Deze kunt u aanvragen bij uw huidige of vorige verhuurder. Als u een woning gaat huren bij uw huidige woningcorporatie of als u een koopwoning hebt, is een verhuurdersverklaring niet nodig. Een verhuurdersverklaring mag niet ouder zijn dan 3 maanden. 

Wij vragen u om bovenstaande formulieren van alle meeverhuizende personen, met uitzondering van kinderen, te uploaden. 

Zorg ervoor dat uw inschrijving is voorzien van deze documenten wanneer u een woning krijgt aangeboden.

Uw privacy is belangrijk voor ons!

Uw gegevens zijn vertrouwelijk. U kunt documenten toevoegen en weer verwijderen wanneer u dat wilt. De corporatie kan de gegevens alleen inzien op het moment dat u ook werkelijk een aanbieding van deze corporatie heeft. Andere medewerkers kunnen uw documenten niet inzien, ook niet als u een woningaanbieding heeft. Zij kunnen alleen controleren of er  documenten aanwezig zijn.

Wij doen er alles aan uw documenten volgens de laatste richtlijnen te beschermen. Na een jaar verwijderen wij automatisch alle inkomensdocumenten om te voorkomen dat er verouderde informatie blijft staan. Ook worden ze verwijderd  als u zichzelf (of een andere persoon uit uw huishouden) uitschrijft.

Hulp nodig?

Wij begrijpen dat niet iedereen even handig is met het toevoegen (uploaden) van documenten via een computer. Als u hulp nodig heeft dan staan wij van Woonnet-Haaglanden voor u klaar. Neem contact met ons op via het contactformulier.

 

Icon made by Freepik from www.flaticon.com